۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

جعفر سبجانی از مراجع تقلید قم: ساخت ساختمان‌های بلند شرعی نیست !!!!

جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم خواستار رعایت «اصول شرعی» در صدور پروانه ساخت شد و گفت که ساخت آپارتمان‌هایی که «بر تعداد زیادی از واحدهای مسکونی اشراف دارند، شرعی نیست!!!.»
به گزارش روز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت) خبرگزاری فارس٬  سبحانی این مطلب را در دیدار با اعضای شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی <!>بیان کرده است.
وی گفته که «باید مصوبه‌ای در قانون صدور پروانه گنجانده شود که از ساخت این گونه ساختمان‌ها {ساختمان‌های بلند} جلوگیری شود.
این مرجع تقلید افزوده «نباید مردم را به انبوه سازی تشویق کنیم چرا که تنوع فرهنگ‌ها در این مجتمع‌ها آسیب‌زا است.»!!.
پنجم خرداد ماه سال گذشته نیز عبد‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید قم، ساخت آشپزخانه‌های اپن (open) در ایران را «غیراسلامی» دانسته بود!!.
 تیر ماه سال ۱۳۸۰ نیز وزیر مسکن در اقدامی غیرمنتظره از نظام مهندسی کشور خواسته بود نقشه‌هایی که با معماری ایرانی-اسلامی سنخیت ندارند را تائید نکنند.
وزیر مسکن «ساخت اندرونی و بیرونی، جداکردن آشپزخانه و لحاظ فاکتورهای معماری ایرانی - اسلامی در نمای ساختمان‌ها را نمونه‌هایی از ساخت و سازهای ایرانی - اسلامی» اعلام کرده بود.
مراجع تقلید سال‌هاست به صورت جسته و گریخته از ساخت و ساز‌ها در ایران انتقاد کرده و برخی از آن‌ها را اسلامی نمی‌دانند.
_____________________
طاعون و وبا و زلزله و طوفان و ویرانی، ازاین طرز تفکر که بدون کم و کاست < متعلق> به بیابان گرد های چادر نشین پانزده قرن پیش هست - بهتر و گوارا ترهستند!... اینها  حتی در قرن بیست و یکم  نمیخواهند مغز یخ زده را که مسلما جنبه تظاهر و شعار نیز میتواند داشته باشد با بدیهی ترین تحولات روز و دراین مورد بخصوص ، رشد وحشتناک جمعیت در ایران و جهان - و نیازهای ضروری و حیاتی برای این رشد- را حداقل برای دقایقی به کار بیاندازند!!....
                                   ***************________________
این هم وعده ی آقای رئیس سازمان انرژی  اتمی خلافت اسلامی ، در جامعه ای که  مراجع" تقلید " حرف اول و آخر را میزنند!!...
فریدون عباسی٬ رئیس سازمان انرژی اتمی<اسلامی> می‌گوید: «برنامه دولت، بعد از تثبیت حقوق هسته‌ای، تسخیر فضا است.!!!».

هیچ نظری موجود نیست: