۱۳۹۸ مرداد ۲۱, دوشنبه

دریافت گرین کارت آمریکا سخت‌تر می‌شود
کسی که به کمک‌های دولتی در آمریکا وابسته است طبق مقررات جدید، ممکن است در آینده نتواند گرین کارت این کشور را دریافت کند. این دستور را دولت ترامپ صادر کرده و قرار است از اواسط اکتبر اجرا شود.
دولت دونالد ترامپ در آمریکا رویکرد شدیدتری در رابطه با سیاست مهاجرت را در پیش گرفته است.
مهاجرانی که به کمک‌های دولتی متکی هستند در آینده ممکن است نتوانند اقامت دائم بگیرند. به گفته اداره مهاجرت و خارجی‌ها در آمریکا، مقررات جدید از اواسط اکتبر سال جاری معتبر خواهد شد.
در حال حاضر نیز شروط زیادی برای اخذ اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. برای نمونه، متقاضیان دریافت گرین ‌کارت یا کارت اقامت دائم باید ثابت کنند که از پس امور مالی خود برمی‌آیند.
اما در مقررات جدید رشته‌ای از برنامه‌های کمکی فهرست شده، مانند کمک‌های نقدی، غذایی، کمک‌‌مسکن و خدمات رایگان بیمه درمانی که در اعطای گرین‌ کارت یا کارت سبز به آن‌ها در آینده توجه خواهد شد.
"فقیرترین‌ها هدف قرار می‌گیرند"
بسیار محتمل به نظر می‌رسد که این مقررات با انتقاد روبرو شود. منتقدان می‌گویند، این اقدام جدید بیش از همه مهاجرانی از فقیرترین کشورها را هدف می‌گیرد.
از دیدگاه آن‌ها، قوانین جدید می‌تواند به چشم‌پوشی مهاجران از تقاضای کمک، آن هم وقتی که آن‌ها واقعا به کمک نیاز دارند منجر شود.
سالانه حدود ۵۴۴هزار نفر برای دریافت گرین‌کارت آمریکا تقاضا می‌دهند که تعداد کمی ‌از آن‌ها به کمک‌های دولتی وابسته‌اند.
D W

محدودیت جدید دولت آمریکا برای مهاجران قانونی که از دولت کمک می‌گیرند
دولت آمریکا روز دوشنبه ۲۱ مرداد قانون جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن برای مهاجرت قانونی آن دسته از مهاجران فقیری که از کمک‌های دولتی اسفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی اعمال خواهد کرد.
به گزارش رویترز، این مقررات که مبتکر آن استیون میلر ، مشاور ارشد دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت است از روز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته خواهد شد.
 براساس آن، درخواست‌های اقامت موقت و دایم به دلیل نداشتن درآمد کافی و یا دریافت کمک‌های دولتی مثل مسکن یا پوشش درمانی رد خواهد شد.
بلافاصله پس از انتشار این مقررات «مرکز حقوقی ملی مهاجرت» گفت با شکایت به مراجع قضایی تلاش خواهد کرد از اجرای آن جلوگیری کند. رییس این نهاد گفت این قانون انگیزه‌های نژادی دارد.
این مقررات بخشی از اقدامات دونالد ترامپ برای کاهش مهاجرت قانونی و غیرقانونی است که یکی از سیاست‌های اصلی دوران ریاست جمهوری اوست.
کارشناسان می گویند این مقررات یکی از شدیدترین اقدامات دولت دونالد ترامپ است که سیستم مهاجرت قانونی را هدف گرفته است.
 طرفداران مهاجرت می گویند این مقررات تلاش دولت برای کاهش مهاجران قانونی بدون تایید کنگره و تغییر قوانین آمریکاست.
منشا حقوقی این مقررات جدید قانون مهاجرت آمریکا در سال ۱۸۸۲ است که طبق آن دولت می تواند به هر فردی که ممکن است برای کشور «هزینه داشته باشد» روادید ندهد.
در حال حاضر اکثر مهاجران که منتظر دریافت گرین کارت و اقامت دایم در آمریکا هستند می توانند از اکثر کمک‌های عمومی بهره مند شوند. اما اين مقررات جدید که توسط اداره امنیت میهن در دفتر مقررات فدرال ثبت شده مفهوم «هزینه برای منابع عمومی» را توسعه داده و طبق آن تعداد بیشتری از متقاضیان از کسب اقامت قانونی محروم می شوند.
طبق تعریف جدید هر فردی که طی یک دوره سه ساله بیش از ۱۲ ماه خدمات و کمک‌های دولتی بگیرد به عنوان «هزینه‌ای برای منابع عمومی» تلقی خواهد شد.
کن کوچینلی، مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت دولت آمریکا در یک کنفرانس خبری هنگام اعلام این مقررات در کاخ سفید گفت:« این قانون اتباع خارجی را موظف می کند که برای اداره امور زندگی خود و خانواده و پیشرفت فعالیت‌های خصوصی به منابع شخصی خود تکیه داشته باشند.»
او افزود:«کنگره هیچگاه مفهوم دقیق هزینه برای منابع عمومی را در قوانین مشخص نکرده و این مفهوم هیچگاه در مقررات دقیقا تعریف نشده است. با مقرراتی که امروز معرفی می شود این مفهوم تغییر می کند.»
به گفته او از این پس کارمندان اداره مهاجرت باید سن، وضعیت سلامتی و خانوادگی، دارایی‌ها و منابع مالی و سطح تحصیلات و قابلیت‌های حرفه‌ای تمامی متقاضيان را بررسی کنند.
آقای کوچینلی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز که قبل ازکنفرانس خبری در کاخ سفید پخش شد گفت:«انگیزه اصلی در تنظیم و اجرای این مقررات بازگشت به ارزش قدیمی آمریکایی یعنی خودکفایی است.»
قبل از انتشار این مقررات، پژوهشکده سیاست گذاری مهاجرت در گزارش جدید خود تخمین زد که بیش از نیمی از درخواست‌های افرادی که به دلیل وابستگی خانوادگی در آمریکا تقاضای گرین کارت می کنند طبق مقررات جدید رد خواهد شد.
در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰۰ هزار گرین کارت به متقاضیان داده شده است.
radiofarda

با تصمیم دولت ترامپ، دریافت گرین کارت برای کسانی که کمک مالی و کوپن غذا دریافت می‌کنند، سخت‌تر می‌شود
بخش انگلیسی صدای آمریکا - دولت ترامپ با صدور حکمی شرایطی ایجاد کرده است که می تواند مانع صدور کارت اقامت دائم برای مهاجرانی شود که از بیمه درمانی دولتی اقشار کم درآمد، کوپن های غذا، کمک هزینه های مسکن یا دیگر اشکال کمک های دولتی استفاده می کنند.
این امر می تواند به طور بالقوه اقامت قانونی در ایالات متحده را برای بسیاری به مراتب سخت تر کند.
قوانین فدرال از پیش مقرر کرده است که متقاضیان دریافت اجازه اقامت دائم موسوم به «کارت سبز» باید ثابت کنند باری بر دوش ایالات متحده یا به اصطلاح «هزینه عمومی» نخواهند بود. اما مقررات جدید که دوشنبه اعلام شد برنامه های گسترده تری را در برمی گیرد که می تواند صلاحیت متقاضیان برای کسب اقامت دائم را رد کند.
ماموران «اداره شهروندی و مهاجرت ایالات متحده» از این پس دریافت کمک های دولتی را در کنار دیگر مولفه ها نظیر تحصیلات، درآمد سرانه خانواده و سلامت برای تصمیم گیری درباره اعطای اجازه اقامت دائم در نظر می گیرند.
این مقررات از نیمه اکتبر به اجرا گذاشته می شود و شامل حامل شهروندان آمریکایی نمی شود.
V O A

هیچ نظری موجود نیست: