۱۳۹۹ فروردین ۲۸, پنجشنبه

معرفی برندگان مسابقه عكس مطبوعاتی جهان
بنیاد عكس مطبوعاتی جهان، مستقر در آمستردام هلند روز پنج‌شنبه ۱۶ آوریل اسامی برندگان شصت و سومین دورۀ مسابقۀ بهترین عکس مطبوعاتی جهان را اعلام کرد.
کمیته داوران این مسابقه که معتبرترین رویداد عکاسی خبری جهان محسوب می‌شود، پس از ارزیابی آثار رسیده از رویدادهای سال ۲۰۱۹ میلادی، جایزۀ بهترین عکس گرفته شده در سال گذشته میلادی را به یاسویوشی چیبا، عکاس ژاپنی خبرگزاری فرانسه و جایزۀ بهترین داستان تصویری را به رومن لورندو، عکاس فرانسوی اعطا کرد.
علاوه بر دو جایزه اصلی، نام برندگان دیگر بخش‌های این مسابقه نیز اعلام شدند.
جایزۀ بهترین عکس جهان مطبوعات
هیأت داوران، جایزه این بخش را به عکس «صدای رسا» اثر یاسویوشی چیبا، عکاس ژاپنی حوزۀ شرق آفریقا و اقیانوس هند در خبرگزاری فرانسه اهدا کردند.
در عکسی که توسط او در جریان اعتراضات سودان گرفته شده، تصویر جوانی دیده می‌شود که در فضایی که به کمک نور تلفن‌های همراه روشن شده است، او باصدایی بلند خواستار تشکیل حکومتی غیرنظامی در سودان است. این عکس در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی در جریان برقراری حکومت نظامی در شهر خارطوم، پایتخت سودان گرفته شده است.
یاسویوشی چیبا درباره این عکس می‌نویسد: «در لحظه‌ای که این عکس را گرفتم، شاهد تنها اعتراض مسالمت آمیزی بودم که در طول اقامتم در سودان روی داده بود. من همبستگی شکست‌ناپذیر آنها را مانند آتش زیر خاکستری دیدم که بار دیگر شعله‌ور خواهد شد.»
* کوتاه شده از: .euronews   

هیچ نظری موجود نیست: